Utveckling?!?!?

Ringde BoU-mottagningen. De sa att om det skulle vara något så är det för tidigt att se det. Så jag måste vänta och förhoppningsvis så blir hon starkare. De sa även att kag har gjort helt rätt (fast jag har inte har gjort något) med att låta Tiffany köra sitt race i sin utveckling. Hon använde gåstolen tidigt. Men då satt hon bara på den. Hade nämligen en matta under som gjorde att hon inte kom emot golvet. Sedan när hon väl kunde gå med den så gick vi inte alls mycket i den. Med andra ord, vi har inte varit flitiga med den. Efter att vi hade pratat om gåstolar på föräldrargruppen så slutade jag använda den mindre. Så  vid jul slutade vi använda den. Kan vara för att hon började åla. Vi har aldrig använt någon hoppgunga och enligt sjuksköterskan så kan det vara ett sett att tvinga barn att utvecklas så som gåstolen. Hon kom på hur man ålade helt själv och samma sak med krypandet. Och det tyckte sköterskan att jag hade gjort bra så jag skulle absolut inte må dåligt för foten. Sånt sker när de utvecklas. Ibland hänger de inte med och ibland hamnar de i kläm. Asså ni ska se när Tiffany sitter och sen ska börja krypa. Foten går nästan in i rumpan ju. Detta gjorde absolut inte att jag slutar oroa mig. Jag gör bara ett uppehåll i två månader sen kommer jag att oroa mig igen. Men tills dess så ska jag njuta av hennes utveckling istället för att bli rädd för den. ❤️

Min tjej asså. Notera rosetten, hihi

Kommentera här: