10 månader

Min lilla tjej blir hela tio månader idag. Som alltid så vill jag inte stanna tiden. Men det jag måste göra är att ta vara på den mer. Jag dokumenterar allt. Men ändå ligger jag efter i allt. Värst är det med boken på nätet. Jag ska fylla i 52 veckor och har kanske fyllt i två eller något. Ska sätta mig och göra det till sommaren har jag bestämt. 

Efter att ha återhämtat mig så kom påsken. Men innan det så kom årets stressigaste dag. Jag hade hel tre bokade saker. Det jag är mest förvånad över är att inget blev dubbelbokat. Det började med BVC. Eftersom vi ska ut och resa så var Tiffany tvungen att få en spruta men eftersom hon får den nu så måste hon få den igen när det är dags, 18 månader. Efter det så fick Lovi ta över Tiffany för nu stod en behandling på schemat. Förra året när jag fyllde år så fick en underbar present av mina vänner. Det var en Aroma behandling på ett spa. Sista minuten som jag är så bokade jag in den på den dagen presentkortet gick ut. Det var 45 härliga minuter av en välbehövlig ansiktsmassage. Speciellt efter mammalivet, julen och allt där mellan och efter. Nu har jag nya krafter och kan vara den bästa mamman till min dotter, den bästa frun till min man och den bästa vännen till familj och vänner. Efter behandlingen stod det möte på schemat. Jag fick nämligen prova på att träna i hela tre veckor på ett gym. Jag som älskar allt som är gratis går all in. Första veckan gick jag cray-cray. Tränade nog 8-9 ggr. Sen fick jag den jävla infektionen och vart utslagen. Folk tror säkert att det var på grund av träningen. Men det gör inte jag. Jag har blivit smittad så som man blir smittad. Av någon annan som har varit sjuk. Inte mer med det. Så det blev ett rejält uppehåll från träningen. På de resterande två veckorna så hann jag med tre träningar. Big no no från mig. Så detta möte gick ut på att jag skulle ha en check up med de. De berömde mig och sa att jag var bra som var effektiv sen så undrade de om jag ville vara kvar som kund hos de. Jag visste att detta skulle komma. De försöker locka folk. Och det är helt ok. Men tyvärr så fick de inte med mig som kund. Även om jag fick ett bra rabatt erbjudande så var jag tvungen att tacka nej. Mest var det plånboken som tackade nej. Jag lever väldigt minimalt just nu och väljer vad jag vill spendera mina pengar på. Och tyvärr finns ett gymkort inte med på den listan. Och speciellt inte om jag ska bli student sen. 

Påsken kom och hjärtat fick ett ägg av oss. Den innehöll två leksaker, en bok, en klämmis och russin. Tiffany firade sin första påsk och den blev felfri. Hon hade dock feber på kvällarna (tor-fre) men det var pga sprutan. 

En babyshower för min vackra vän klämde jag in. Här öppnar hon presenter och självklart har hon en medhjälpare. 

Kommentera här: