'I've been ignoring these big lump in my throat'

'Whatever it is, it feels like
It's laughing at me through the glass of two-sided mirror 
Whatever it is, it's just laughing at me
And I just wanna scream
WHAT NOW'
What now - Rihanna

6+5
Känner fortfarande inget positivt med graviditeten. Den trycker ner mig som fan. Självklart är jag överlycklig. Men det förvandlas till rädsla. Så här piss som jag har mått de två senaste veckorna är fan inte normalt. Varför berättade ingen om detta? När jag pratar med folk om min järn brist, så säger de att jag hade också det och fick ta tabletter. Då är min fråga: om det är så många som får det, varför varnar man inte om det? 
Alla kanske inte har haft sån jobbig huvudvärk som jag har eller så har de hanterat det bättre. Jag berättar exakt hur jag mår. Inga rosor här, som jag trodde för det är så folk har berättat för mig. Bäst att de kommer sen! I soooo need it! 

Har tagit järntabletterna i tre dagar nu. Det är små kapslar. Och när man skakar de så hör man järnkulorna. Mysko!
Men jag tycker det inte är någon skillnad, än. Det märks säkert om några dagar. 
Så jag mår fortfarande skit. Har forfarande inte spytt. Jag tillhör någ den kategorien som inte spyr under graviditeten. Men säg inte det Teresa, plötsligt kan det komma! Ja, det förstår jag. Speciellt med detta jobbet som jag har. Man tycker att mat luktar gott. Men det finns vissa saker som luktar blä. Och sånt kan jag känna av nu. Så jag har stängt av luktsinnet totalt. Andas bara med munnen ;)
Boobsen har blivit större. Wohooo! Lovi är nog gladare. 
Jag tycker inte om saker som sitter tight. Så jag har rotat fram the old chinos. Ingen mode nu direkt. Men sköna as hell. 
Sys kanske inte här. Men the old chinos is on!






1 SaraT:

skriven

Kan berätta lite kort om min (hemska) graviditet. Självklart är man glad, men fyfan för alla krämpor!

Minns den där vidriga huvudvärken.. jag hade ingen järnbrist, utan huvudvärken satt där ändå och det var många veckor. Jag mådde som mest illa mellan vecka 8-12 om jag inte minns fel.. jobbade på bageri då och plockade upp färsk bröd och fikabröd kl 6.00. Haha, blääää! Höll på att kräkas hela tiden :P Tröttheten och värken i benen kom direkt för mig.. kunde knappt hålla mig vaken en hel dag, sov middag typ 2 timmar varje dag :P

I v25 blev jag inlagd.. förlossningen hade startat :-/ Livmodertappen var nästan helt borta och jag fick ligga ner och knappt röra mig på 10 veckor. Tjatade mig till att iaf få åka hem och där låg jag på soffan.. glad för varje dag han stannade i magen. Lyckades knipa till 38+4 :)

Jag hoppas att du slipper huvudvärken snart! Kram på dig

Svar: Wow. Redan i v25. Tur att lillen ville vara kvar ett tag till. Så det ser ut som att det kommer att bli bättre?!?! Jag vill bara slippa huvudvärken. Det är den som är värst. Men jag är ju bara i v7 så jag lever med det i några veckor till. Men är jag i mer än v13 så kommer jag att dö. Funderar du och Bullen på att skaffa er en mini me? Kram
Chinni

2 SaraT:

skriven

Det är så himla olika för alla och huvudvärk kan ju bero på så otroligt många saker. T.ex. hormonförändring, stress, kost, spända muskler ect. Har du provat vara ute o promenerat?

Ja, men inte än på ett tag :) Den som lever får se, hehe. Kraam

Svar: Jag älskar att vara ute, men tyvärr så blir det för sällan. Men jag och tam tog en promenad här om dan. Fy fan vad nice det var men fy fan för min rygg. Helt sjukt.Jag lever ;) kram
Chinni

3 Mimma:

skriven

Åhh vännen! Förstår att ingen berättat om alla dessa jobbiga "biverkningar" till graviditeter för det glömmer man konstigt nog så fort bebben är ute ;)

Men kan säga att min graviditet med Charlie var helt underbar, järnvärde på 145 UTAN järntabletter. Ingen huvudvärk, inga foglossningar, aldrig spytt under den graviditeten. Mådde helt enkelt perfa förutom att jag gick upp 20 kilo haha!

MEN! Med Line spydde jag konstant fram till att hon föddes, flera ggr om dagen oftast :( ont i huvudet. Järnvärden gick ner till typ 115 så fick äta järntabletter. Hade så hemska foglossningar så ville dö och vid förlossningen så var värkarna inga som helst problem för foglossningen var sjukt mycket värre än själva värkarna :S

Men verkar ju vara olika för alla och för alla graviditeter med. Men är det nåt du undrar eller vill prata om så kan du alltid höra av dej :)

Svar: Man berättar ju ofta de bra sakerna, Och jag förstår att man inte vill låta knäpp och berätta de sämre. Men jag tycker att man ska berätta så att nyblivande förstår mer :DMen jag uppskattar verkligen din historia. Jag kommer ihåg att Melissa berättade mycket om hur det var när du hade Line i dig. Så där visste jag att det inte var lätt.
Kan man undvika foglossning på ngt sätt?
Tror du att första graviditeten alltid är bättre än anda?
Tänk om min andra graviditet kommer att bli värre än denna... då dör jag. Fast näää. Jag har faktiskt haft en bra graviditet so far. Det är bara hjärnan som har dödat mig. Men annars älskar jag det <3
Chinni

Kommentera här: